نسل جدید Z و تیکتاک
کنشهای قدیمی که حتی نمیتوانند زمان رادیو را دریافت کنند در حال پخش شدن هستند – و خود را در حال بازی در عرصهها یا حتی ردیابی موسیقی مقاومت اوکراین میبینند. اما چگونه میتوان ضربهای را دنبال کرد که کسی نمیتواند توضیح دهد؟
به گزارش ویکیتک به نقل از مقاله گاردین :
مانند بسیاری از نوازندگان، رایان گولدموند از گروه مستقل کانادایی Mother Mother سال 2020 بسیار آرامی را سپری کرد. با این حال، در اواخر سال، خواننده متوجه شد که آهنگهای آلبوم O My Heart در سال 2008 گروه به طور ناگهانی در پلتفرمهای استریم پخش میشوند. روز به روز، تعداد همچنان افزایش می یافت. اتفاق عجیبی در حال رخ دادن بود. گلدموند به یاد میآورد: «ما توانستیم آن را به TikTok ردیابی کنیم و به این صورت بود که «خب، TikTok چیست؟» “کل این جهان متناوب از مردم وجود داشت که از آهنگهای مادر مادر که مدتها پیش نوشته شده بود لذت میبردند.”
در سال 2008، گولدموند میگوید، مادر مادر نتوانست آهنگی را در رادیو پخش کند یا طرفداران بینالمللی قابل توجهی ایجاد کند: «چیزی به نام نفرین کانادایی وجود دارد که در آن میتوانی در کانادا خوب عمل کنی، اما نمیتوانی آن را ترک کنی.» آنها به فعالیت در سطح متوسط عادت کردند. اکنون، به لطف TikTok، آنها 8 میلیون شنونده ماهانه در Spotify دارند که تقریباً دو برابر بیشتر از همعصران کاناداییشان Arcade Fire است. Hayloft، یک داستان عجیب و غریب از خشونت روستایی، از 400 متر استریم فراتر رفته است – بیش از هر آهنگ دیگری از مثلا REM (نوار Losing My Religion). در ماه فوریه، پنج سال پس از بازی با 350 نفر در 100 کلاب لندن، مادر مادر عنوان قهرمانی ومبلی آرنا با ظرفیت 12500 نفر خواهد بود.